MENU

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

blokk

Thursday, March 5, 2015

Pengisian waktu lapang

Waktu lapang atau waktu senggang.
Apa yang selalunya dilakukan oleh kebanyakan orang. Ada yang membaca, mengemas rumah, memasak, tidor, melayari internet dan sebagainya. Tapi bagi aku, remaja zaman moden ni, masa lapang aku dihabiskan dengan bermain game.



YEAHHHH!!!
Apa yang best sangat bermain game ni? Ni aku nak share sikit.
  • Boleh kurangkan tension. Tak kisahlah korang tension ape pon,dengan main game peratusan tension tu boleh dikurangkan. 
  • Mengasah bakat. Yela,korang xtaw pon bakat terpendam korang. Mane taw bila dah besar nanti korang boleh jadi "sniper" hebat ke,pemain bola sepak terkenal ke kan? Hahaha
  • Boleh menambahkan kenalan. Yup,ini memang diakui. Mcm contoh korang main game online,DOTA ke, LOL ke,Fifa Online ke, dengan melibatkan diri dalam benda2 gini,secara xlgsung korang boleh mengenali orang lain hasil daripada bermain games. 
  • Motivasi. Korang jangan ingat main game ni xde motivasi.Shuhh, buang jauh2 andaian camtu. Sebab pe, sbb bila korang asyik gagal je dalam satu2 stage tu,korang akan sentiasa bermotivasi untuk berjaya supaya dapat lepas stage tu. Ala contoh senang macam game kat bawah ni


Angry Birds Games
  • Meningkatkan kecerdasan. Main apa lagi kalo bukan catur atau omputih cakap, Chess. Korang boleh je download dekat playstore untuk main game ni. 


Aku ni xdelah tahap yang boleh dikatakan gamers sangat. Sebab aku xdelah addict macam member2 aku yang lain. Just layan untuk kepuasan dan keseronokan je. Hehe, btw ni adalah list games yang pernah aku main. 


Games kesukaan aku:
  • FarCry
  • Crysis 1/2/3
  • Pro Evolution Soccer
  • Darksider 2
  • Age of Empire
  • Counter Strike
  • Sniper Ghost Warrior 2
  • Dota 2
  • Fifa Online 2
  • Fifa 14
  • Prototype 1/2
  • Assasin Creed IV:Black Flag
  • Castlevania Lords of Shadow

Tak banyak kan? 
Korang mungkin lebih hebat dari aku dalam soal moal games ni. 
Games lain?
Ada jgk layan,tapi mungkin xsetahap mcm dalam list kat atas. Contoh mcm angry birds,plant V zombie, urban rival dan segelintir lagi.


No comments:

Post a Comment